دانلود پایان نامه ریشه های معماری مدرن در 67 صفحه ورد قایل ویرایش با فرمت doc

ساخت وبلاگ

ریشه های معماری مدرن

در 67 صفحه ورد قایل ویرایش با فرمت doc

چکیده

معماری مدرن بدین‌خاطر پا به عرصه حیات نهاد که به انسان یاری رساند که در دنیای جدید همچون کاشانه خود احساس آسایش کند. مفهوم این احساس آسایش، فراتر از نیاز به سرپناه، پوشاک و غذاست؛ و در وهله نخست به مفهوم همانند پنداشتن خود با محیط زیست طبیعی و اجتماعی است. این مفهوم در عین حال نوعی احساس تعلق ومشارکت را نیز دربردارد، یعنی تملک جهان آشنا و درک شده. انسان باید احساس کند که از جمله درمعرض چیزهای شناخته شده و با معنی قرار دارد. ما همه آگاهیم که این تعیین هویت در جهان مدرن مشکل‌آفرین شده است. محیط‌های بسته و امن گذشته فروپاشیده‌اند، و ساختارهای جدیدی را می‌طلبند.

معماری مدرن یکی از این صور است. هدف کلی معماری مدرن این است که برای انسان سکونتگاه جدیدی تدارک ببیند. این سکونتگاه جدید باید نیاز به شناسایی را برآورده سازد و بدین ترتیب تجلی «رابطه دوستانه» جدید بین انسان و محیط زیست اوباشد. لوکوربوزیه در سال ۱۹۲۳ نوشت:« مسئله خانه، مسئله عصر است.»، «تعادل اجتماع به این مسئله بستگی دارد. معماری، در این دوره نوسازی، نخستین وظیفه‌اش تجدید نظر در ارزش‌ها و عناصر تشکیل دهنده خانه است.»

بنابراین مقاله حاضر در رابطه به ریشه های معماری مدرن می باشد. در این مقاله به مواردی از قبیل ریشه های معماری مدرن، دنیای جدید و معماری جدید، سوراخ سوزنی هنر مدرن، معماران مطرح خارجی، چارلز جنکس، منتقدان چارلز جنکس چه میگویند؟ می پردازند. آثار و سخنان نظریهپردازان معماری معاصر بیانگر این واقعیت است که نظریههای جنکس در خصوص ارتباط تئوریهای علمی جدید و معماری تنها برخاسته از مشاهدات شخصی اوست، چرا که سایر منتقدین و معماران در نقد گفتههای وی، نظریات دیگری مطرح نمودهاند که در ادامه مقاله به برخی از آنها اشاره میشود. در ادامه مقاله چارلز جنکس بر اساس ارزیابی خاص خود از آثار معماری جهان، پاردایمها (Paradigm) یا الگووارههای مطرح معماری (از ابتدا تا دوران معاصر) را در هفت پارادایم طبقهبندی میکند، که مورد بحث قرار می گیرد.

واژه های کلیدی: معماری مدرن، چارلز جنکس، پارادیم مطرح معماری،

فهرست

ریشه های معماری مدرن ۱

دنیای جدید و معماری جدید ۳

تصور فضایی جدید ۶

سوراخ سوزنی هنر مدرن ۱۱

ریشه های معماری مدرن ۱۴

مکان جدید ۲۴

معماران مطرح خارجی ۲۷

چارلز جنکس ۳۸

منتقدان چارلز جنکس چه میگویند؟ ۴۴

پیتر آیزنمن: ۴۵

پل شپارد: ۴۵

مایکل سورکین: ۴۵

ریچارد وستون: ۴۵

آلبرتو پرز گومس: ۴۶

پیتر دیوی: ۴۶

پارادایمهای معماری ۴۷

۱٫ الگوهای مکانیکی ۴۷

۲٫ معماری ارگانیک ۴۷

۳٫ معماری مبتنی بر کامپیوتر ۴۸

۵٫ معماری مبتنی بر اشکال زمین ۴۸

۶٫ معماری کیهانشناختی ۴۹

۷٫ الگوواره دال معماگونه ۴۹

خداوند زیباست ۵۰

۱- ( پل رودخانه سورن – ابراهام داربی – ۱۷۷۹ انگلستان ) ۶۰

۲- قصر بلورین ( Crystal palace ) – جوزف پاکستون ۱۸۵۱ – انگلیس – لندن ۶۱

۳- ( برج ایفل (iffel Tower ) – گوستاو ایفل ۱۸۸۹-۱۸۸۸ – فرانسه – پاریس ۶۲

۴- ( تالار ماشین The machin hall – دوترت و کنتمین – ۱۸۸۹ – فرانسه – پاریس ) ۶۲



خرید فایل




[ادامه مطلب را در اینجا بخوانید ...] ایران دانلود...
ما را در سایت ایران دانلود دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 9irdls9 بازدید : 117 تاريخ : چهارشنبه 22 دی 1395 ساعت: 10:50